Monday, January 31, 2011

Tanpa Pemimpin,Tiada Rakyat! Dalang Pepecahan Rakyat Adalah Syaitan(PAS)



Assalamu'alaikum.

Pembaca yang budiman,

Bacalah dengan nama TuhanMu yang Maha Pencipta.


Jika sesiapa yang menganggap TANPA RAKYAT TIADA PEMIMPIN, itu adalah salah satu daripada ideologi kufur Demokrasi dan ianya bertentangan dengan ideologi Islam. Sama sekali ianya menentang Kedaulatan Allah yang membawa implikasi kufur terhadapNya.

Asas pemimpin, apabila Allah SWT menciptakan Adam a.s. untuk menjadi khalifah/pemimpin dimuka bumi ini dan jugak pemimpin ulong umat manusia di dunia ini. Allah menciptakan Rakyat yang pertama iaitu Hawa untuk dipimpin oleh Adam a.s. bagi merealisasikan sebuah kepimpinan. Ternyata kebahagiaan dan perpaduan yang dikecapi oleh kedua-duanya dirobek oleh Iblis laknatullah. Assebab itu mereka dicampak kedunia.

Kebahagiaan yang dikecapi bertukar menjadi kesengsaraan namum kedua-duanya berjaya kembali bersatu-padu, menjalankan kehidupan seharian di dunia yang serba kekurangan. Allah SWT telah memberi martabat selaku pemimpin yang wajib ditaati seperti mana pada awalnya diperintahkan kepada para Malaikat dan Iblis sujud kepada Nabi Adam a.s. Perintah mentaati pemimpin itu tidak berubah-rubah sahingga sekarang. Hanya sanye,jika pemimpin itu memaksa secara fisikal sesuatu yang bermaksiat kepada Allah maka kewajipan taat tidak lagi boleh dituruti. Tetapi jika sesaorang itu tidak tertahan dengan paksaan melalui deraan seperti mana yang pernah berlaku terhadap keluarga Yasir maka Allah telah memberi kelonggaran.

Kelonggaran ini telah dinyatakan oleh Allah dan Rasul. Firman Allah SWT didalam surah An-Nahl ayat 106:

" Barang siapa yang kafir(ingkar) akan Allah sesudah beriman,kecuali orang yang dipaksa sedang hatinya masih tetap beriman,tetapi orang yang terbuka dadanya kepada kekafiran,maka atas mereka amarah Allah dan untuk mereka itu siksaan yang besar."

Perpaduanlah yang menjadi sumber kekuatan. Hasutan oleh Syaitan dapat dikalahkan dengan perpaduan tetapi sunnahtullah terjadi jugak. Perpecahan antara Adam a.s. dengan Hawa berlaku jugak, ini memberi pengajaran kepada kedua-duanya (bersangka baik/Husnuzh Zhan). Ternyata,Syaitan berjaya memecah-belahkan mereka berdua.

Terbukti,mereka kembali bersatu dan senantiasa memohon ampun kepada Allah SWT terhadap kesilapan lampau mereka. Maka terbentuklah institusi keluarga yang pertama di dunia ini. Daripada keluarga terbentuk institusi masyarakat,daerah,negeri dan akhir sekali negara. Tanpa perpaduan mereka,masakan ada kita sebagai rakyat sekarang ini.

Ternyata jugak,perpaduan di kalangan lebih kurang 26 kesatuan bangsa Melayu telah menghasilkan Kemerdekaan daripada penjajah. Terbukti Sunnahtullah Allah. Perpecahan jugak akan membuktikan Sunnahtullah Allah. Perpaduan perintah Allah,perpecahan matlamat Syaitan.

Islam memerintah agar umatnya bersatu,Demokrasi membenarkan dan memberi ruang perpecahan. Orang-orang agama didalam UMNO(sekarang ini digelar PAS) menjadi dalang perpecahan. Mereka(PAS) telah mengadakan alasan agar perpecahan berlaku. Ini menyamai seperti apa yang telah berlaku
terhadap Adam a.s. dan Hawa oleh Syaitan Laknatullah.

Perbuatan mereka ini adalah HARAM dari mula lagi dan akan terus menjadi HARAM biar apa pun alat kosmetik yang digunakan,akan tetap ianya HARAM sahinggalah mereka kembali bertaubat dan rujuk kembali ke dalam UMNO.

Mereka inilah yang memulakan perpecahan terhadap umat Islam. Barang siapa yang menjadi pengikut serta penyokongnya membawa implikasi sebagai puak yang memecah-belahkan umat Islam. Apakah kamu semua ingin mati sebagai orang yang di cop sebagai pemecah-belah oleh syariat islam?

Hindarilah golongan ini(PAS);yang masih kekal dengan perangai Syaitan,insyaAllah kamu akan selamat, Dunia dan Akhirat.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment