Sunday, April 14, 2013

2 "TA" 2 "IT" 2 "ANG" Nasihatilah !!! Jangan Dekati 2 Perkara Ini !!!!!


Assalamu'alaikum.


Pembaca yang budiman,

Hakikat menjadi seorang pemimpin ialah supaya dapat mengajak manusia kepada mengEsakan Allah. Itulah yang dilakukan oleh junjungan besar Nabi s.a.w. Sampingan daripada itu,pemimpin berperanan untuk menjaga kepentingan manusia agar mereka dapat hidup dalam keadaan yang baik BERTUJUAN untuk BERIBADAT kepada Allah SWT.

Sekarang ini,manusia mulai sedar, mengetahui dan memahami KENAPA Nabi s.a.w. MENOLAK TAWARAN  3 "Ta" iaitu TAHTA,HARTA dan WANITA, daripada Pimpinan Bangsa Quraish agar MEMBERHENTIKAN  dan MENINGGALKAN KERJA DA'WAH. 

TUJUAN Nabi s.a.w. bukan mengajar 3 "TA" itu dan bukan juga TUJUAN bagi sesaorang yang mendakwa dirinya sebagai KHALIFAH dimuka bumi ini. Malahan sememangnya teramat sangat bukan,untuk TUJUAN itu, bagi sesetengah pemimpin yang MENDAKWA diri mereka ULAMAK PEWARIS NABI.

Pada mata kasarnya,dilihat manusia ini semacam memperTUHANkan Allah. Hal sedemikian kerana mereka tidak dilihat menyembah berhala,memohon kepada perkuburan keramat secara terang-terangan. Tetapi,Al Qur'an ada menyatakan perihal memperTUHANkan NAFSU, menyembah 2 TUHAN dan memperTUHANkan TOK-TOK GURU.

Pada tulisan kali ini, ingin saya menerangkan perihal memperTUHANkan NAFSU. Hal ini dilihat, terlalu banyak manusia yang KECUNDANG dengan NAFSUNYA apabila menjadi PEMIMPIN dalam mengejar CITA-CITA DUNIANYA. Dibawah ini terdapat beberapa contoh:-

Menjadi Pemimpin iaitu TAHTA! Berikutnya akan mendapat HARTA kemudian mencari WANITA !




Menjadi Pemimpin ia-itu TAHTA!  Berikutnya akan mendapat DUIT kemudian mencari BURIT !





Menjadi Pemimpin ia-itu TAHTA ! Berikutnya akan mendapat WANG kemudian mencari LUBANG !





Beginilah sebahagian daripada gelagat manusia yang menjadikan NAFSU sebagai TUHAN mereka selain Allah. Sebaiknya, mereka ini sepatutnya MENGAKU KESILAPAN dan BERTAUBAT serta BERSARA daripada MENJADI PEMIMPIN tetapi disebaliknya mereka MENAFIKAN dengan pelbagai helah. Mereka tidak dapat menerima KEBENARAN maka jadilah mereka ini orang-orang yang TAKBUR.

Antara kalangan manusia yang menjadi Pemimpin,ada yang MEMBISU terhadap perbuatan MAKSIAT mereka ini,





Lebih buruk lagi para Pemimpin mereka yang MEMPERTAHANKAN mereka ini !!!!!!



Bertaubatlah wahai MANUSIA sebelum MAUT menjemput kamu!!!!!!

Sungguh menghairankan bagi pemimpin dibawah ini, apabila didedahkan skandal seknya bersedia MENGAKU bahawa manusia yang didalam video klip itu adalah dia. Dia tidak MENAFIKAN malah MENGAKU itu adalah dia serta MELETAKKAN JAWATAN sebagai PRESIDEN. Terbaik daripada itu, TIDAK ADA SATU PEMIMPIN PUN dikalangan mereka yang memperTAHANkannya.

Kejujurannya BERBAYAR apabila dia diangkat SEMULA sebagai PEMIMPIN NO.1 dalam partinya secara PEMILIHAN SEMULA oleh para pemimpinnya. Benar sekali KEJUJURAN itu mempunyai IMPAKnya tersendiri. Walau pun paparan video klip itu tidak berapa JELAS kelihatan orangnya tetapi oleh sebab kejujuran terhadap diri sendiri,dia dilihat sebagai manusia yang mempunyai NILAI MURNI yang mungkin tidak ada pada orang lain.


Apabila ditanya kepadanya,dia menjawab secara jujur, " I am the man in the tape. " Habis cerita!!!!


3 comments:

  1. Slm sedara,sudilah dgn perkongsian yg sedikit ni jika ada munafaat atasnya..
    Agama itu bermula dgn tauhidkan Allah dan dakwah keatasanya bukan bermula dgn negara@kuasa lepas tu baru dakwah manusia tauhidkan Allah dan taat perintahnya..jika bermula dgn negara@kuasa maknanya negara@kuasa yg tertauhid bukan Allah..Allah telah iklankan tertib membina agama ini didalam sunnah..kalau mahu membina negara pula,org kafir dah iklankan tertibnya dlm sistem demokrasi ciptaan mereka.cari negara@kuasa dulu baru dakwah manusia pada Allah..

    ReplyDelete
  2. Salam,

    Sekarang ini dakwah Islam telah meluas sahingga sampai ke negara China. Tidak terkecuali dakwah jugak sampai ke Tanah Melayu. Bangsa Melayu telah menerima Islam dan hati-hati mereka telah mengenal apa itu tauhid kepada Allah. Tetapi,mereka dibelengu oleh penjajah yang menyekat peluasan agama Allah itu.

    Timbul dalam setiap hati umat Islam satu seruan untuk membebaskan tanah hak mereka daripada penjajah agar Islam itu dapat diperluaskan tanpa sempadan. Keinginan kebebasan inilah penyebab daripada permaufakatan sebilangan besar kesatuan melayu Islam sahingga tertubuhnya satu Kesatuan Induk yang mereka sendiri menamakannya UMNO. Inilah Kesatuan yang terawal,dengannya umat Islam berbangsa melayu berpakat untuk mendirikan kerajaan mereka sendiri.

    Oleh sebab komposisi penduduknya yang berbilang bangsa maka sistem demokrasi digunakan bagi memilih pemimpin. Terbukti kaedah itu berjaya sahingga terbentuk sebuah negara umat Islam.

    Islam agama Allah begitu cepat berkembang setelah Tanah Air umat Islam itu berjaya dibebaskan. Sekarang ini,Pemimpin Utama Umat Islam memainkan peranan utama dalam dakwah mentauhidkan Allah. Umat Islam diajar mentauhidkan Allah melalui madrasah,pondok-pondok dan sekolah-sekolah agama dengan lebih berkesan.Jabatan, kementerian dan majlis-majlis agama Islam ditugaskan untuk menjaga hal ehwal umat Islam.

    Walaubagaimana pun,setiap orang Islam bertanggungjawab terhadap agamanya dengan kerja-kerja dahwah. Minda anda telah begitu ketinggalan. Sepatutnya anda perlu bercakap tentang Islam,Dahwah dan Kenegaraan.

    Harap anda memahaminya.

    ReplyDelete
  3. Salam.
    ALLAH ITU LEBIH BESAR,LEBIH BERKUASA DARI NEGARA,LEBIH BESAR,BAHKAN LEBIH BERKUASA DARI DUNIA DAN SEISINYA,KALIMAH LAILAHAILLALLAH ITU SAHAJA LEBIH BERAT DAN BERHARGA DARI DUNIA SEISINYA..
    dapat negara x semestinya dapat Allah,dapat Allah x semestinya dapat negara,kerana negara milik Allah,terpulang lah Atas kurnia Allah..
    syirik dan tauhid tak boleh nampak ianya hanya boleh di pesan2 tentangnya..
    sedar x sedar duduk dalam kereta pergi ke ofis pun boleh berlaku syirik..
    Syirik itu lawannya tauhid,syirik dan tauhid itu pula tidak lah boleh ianya bercampur,jika bercampur ianya jadi syirik juga..bagaimanakah keadaannya jika mati dalam syirik?
    umno dan pas pun tak boleh tolong..mana2 persatuan atau pertubuhan pun x boleh tolong,mana2 n.g.o pun x boleh tolong,undi2 org kafir pun tak boleh tolong,bahkan mana2 negara pun Tak boleh tolong sebab mana2 negara pun Tak boleh kalahkan ALLAH.. HANYA ALLAH SAHAJA YG BOLEH BERI MUDARAT ATAU MUNAFAAT..ALLAH MAHAKUASA MAKHLUK TIADAKUASA KEJAYAAN MANUSIA HANYA ADA DALAM AGAMA ALLAH DGN CARA NABI SAW..walahuaklam.
    salam persahabatan dari saya sedara..




    ReplyDelete