Sunday, May 5, 2013

Haiii La Melayu,Nampak-Nampaknya Nak Jadi Barua Rupanya! Tunggu Sajalah PRU ke 14.

Assalamu'alaikum.

Pembaca yang budiman,

Hai la melayu, ku sangka kamu pandai, rupa-rupanya bengap jugak kamu tentang politik niii... yaaa! Janganlah kamu semua berbangga dengan jumlah kamu yang banyak jika kamu tidak pandai dalam percaturan politik.

Bagi kaum Cina di negara Malaysia ini,politik itu adalah seni untuk MERAMPAS KUASA MEMERINTAH. Mereka telah berjaya mengucar-ngacirkan KESATUAN kamu. Apa lagi yang kamu tinggal, selain daripada KUASA POLITIK yang kamu ada. Kamu tunggu sajalah PILIHANRAYA UMUM KE 14,kalau-kalau nak lihat anak-cucu kamu jadi BARUA.

Mungkin kali ini sajelah, kuasa politik yang masih lagi ditangan kamu dek kerana masih ada lagi orang-orang Melayu yang BERFIKIRAN WARAS. Esok-esok, belum tentu lagi. Jika bangsa Melayu itu masih lagi bengap dalam percaturan politik,janganlah pulak nanti nak bangun memberontak dengan menggunakan kekerasan jika kamu DIJAJAH. Apalah gunanya lagi, ketika itu! Akal yang ada pada kamu,tidak digunakan secara waras.

Sesuatu yang paling bahaya bagi BANGSA MELAYU apabila berlaku 2 PERKARA INI ia-itu jika benar-benar berlaku PENAKLUKKAN/PERALIHAN KUASA PUSAT.

2 perkara itu ialah:- 

PERKARA PERTAMA: SIKAP BERPATAH ARANG BERKERAT ROTAN SESAMA BANGSA MELAYU.

SENARIO 1

Jika berlaku Peralihan Kuasa Pusat kepada PEMBANGKANG, wakil RAKYAT PEMBANGKANG BERBANGSA MELAYU mestilah BERSATU di dalam SATU SAF,menjadikan mereka itu MAJORITI agar mereka menjadi DOMINAN bagi KUASA PUSAT. Maknanya,wakil rakyat berbangsa Melayu didalam PKR dan PAS mesti bersatu.

SENARIO 2

Jika masih lagi TIDAK MENCUKUPI setelah PKR dan PAS bersatu,maka PEMIMPIN MELAYU UMNO mestilah dibenarkan MELOMPAT ke dalam KESATUAN MELAYU PKR,PAS. Ini membolehkan mereka menjadi MAJORITI.

Persoalannya,apakah kedua-dua SENARIO ini dapat diterjemahkan atau boleh BERLAKU?

1. Jika tidak boleh berlaku maka CONFIRM bangsa Melayu akan menjadi BARUA.

2. Jika hal sedemikian dapat berlaku atau dapat direalisasikan,bangsa Cina telah mendahului pemikiran mereka mengenai hal itu kerana mereka telah membuat percaturannya tentang itu agar HAL ITU TIDAK BERLAKU. Bagaimana? Baca seterusnya,bagi persoalan ini pada PERKARA KEDUA.

Pembaca yang budiman,

PERKARA KEDUA: TELAH ADA SYOR AGAR PERKARA MELOMPAT PARTI INI DIHARAMKAN DENGAN PENGUATKUASA UNDANG-UNDANG.

Semalam,semasa wawancara dengan tetamu jemputan ia-itu seorang Prof. berbangsa Cina oleh wartawan TV 3; sambil menunggu keputusan pilihanraya, dia ada membangkitkan dan mengsyorkan mengenai dengan hal melompat parti ini. Dengan secara halus dia mengsyorkan kepada KERAJAAN agar DI WUJUDKAN SUATU UNDANG-UNDANG BAGI MENGHALANG WAKIL RAKYAT MELOMPAT PARTI. Apakah kamu ingat syor itu sesuatu yang BERNAS? Apakah TUJUAN disebalik SYOR itu? Baca pencerahannya dibawah.

Inilah yang dikatakan PERSEDIAAN AWAL dalam PERCATURAN POLITIK BANGSA CINA untuk mendapatkan KUASA MEMERINTAH. Jika hal ini berlaku maka GABUNGAN PAKATAN RAKYAT  akan MENGUASAI PEMERINTAHAN NEGARA INI.

JIKA BERLAKU SEDEMIKIAN iaitu PAKATAN RAKYAT MEMERINTAH PUSAT! MAKA!

Ada SATU lagi RUANG bagi MENGHALANG apa juga UNDANG-UNDANG yang boleh merugikan BANGSA MELAYU dan AGAMA ISLAM di DEWAN PARLIMEN dengan kebergantungan kepada KEWIBAAN JATIDIRI setiap wakil rakyat berbangsa Melayu itu sendiri; tidak kira PARTI MANA mereka wakili, BAGI MENGHALANG APA JUGAK PEMBAHARUAN dan PERMANSUHAN undang-undang yang merugi BANGSA  dan AGAMA ISLAM itu sendiri.

Walau bagaimanapun, hal sedemikian akan GAGAL sekiranya WAKIL RAKYAT BERBANGSA MELAYU bersikap BERPATAH ARANG BERKERAT ROTAN SESAMA SENDIRI.

Fikir-fikirkanlah wahai bangsaku!








4 comments:

  1. Ulasan yang baik Tuan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan MPP,

      Terima kasih kerana membacanya. Hati ini masih lagi membara.

      Delete
  2. best way to cure a fatty liver best way to cure a fatty liver best way to cure a
    fatty liver

    Also visit my blog post - herbal medication for fatty liver

    ReplyDelete
  3. Orang melayu dh semakin dib0d0hkn,bila brsama dapigs,org melayu memg sush nk sedar,cina hanya perlukn kuasa p0litik sja lg utk ambk t.melayu.sdrlah tngk mcmna org melayu p.pinang dbuli cina dapigs,ank melayu negeri lain harus sedar.xcaya boleh tnya org p.png utk benar atau x

    ReplyDelete